african violet maryam - بنفشه آفریقائی مریم

. . . . . . . . . . تولید و پرورش و تکثیر و فروش انواع بنفشه آفریقائی - تک فروشی و فروش به گل فروشی ها و پذیرش سفارش . . . . . . . . .

african violet maryam - بنفشه آفریقائی مریم

. . . . . . . . . . تولید و پرورش و تکثیر و فروش انواع بنفشه آفریقائی - تک فروشی و فروش به گل فروشی ها و پذیرش سفارش . . . . . . . . .

african violet maryam  -  بنفشه آفریقائی مریم

زادگاه این گل افریقای شرقی است. برگهای سبز مخملی و کرک‌دار و روی ساقه فشرده و کوتاه قرار دارند. بنفشه آفریقایی در تمامی 24 ساعت شبانه روز و در طول سال گل می‌دهد. رنگ گلها متنوع و به رنگ بنفش- آبی- قرمز - صورتی- سفید و یا ترکیبی از رنگها ظاهر می‌شوند. گونه های متنوعی از این گل وجود دارد . گلها به صورت کم پر و پر پر و پرچمها طلایی و به طرز زیبایی از وسط گلها بیرون زده‌اند بطوری که تناقض در رنگ پرچمها و گلبرگها گل را به صورت یکی از زیباترین مینیاتورهای گیاهی در آورده است. این گل یکی از بهترین و مناسبترین هدیه هائی است که می توانید به دوستان و فامیل خود کادو بدهید و ضمن ایجاد طراوت در روحیه آنها را به پرورش این گل زیبا ترغیب نمائید . ---------------------------------------------------
ارسال خرید بیش از 6 گلدان در تهران بدون هزینه و خرید تک گلدان هزینه پیک دریافت می شود - از همکاری با گلفروشی ها استقبال می کنیم .

بایگانی
نویسندگان
سلام
من متولد سال 1329 و تحصیلات دانشگاهی در امور اجتماعی دارم - بازنشسته وزارت دارائی هستم و همسر و دو دختر دارم - یکی از دخترانم ازدواج کرده و یک نوه دوست داشتنی دارم . از بعد از بازنشستگی با موسسه خیریه زینب کبری همکاری خیر خواهانه دارم و مدیر بخش فرهنگی مددجویان هستم .
پرورش و تکثیر بنفشه افریقائی از علایق شخصی اینجانب است که ابتدا  بصورت اماتور و بعد با مطالعه اکنون بصورت حرفه ای به این مقوله مشغولم . سر و کار داشتن با گل و پرورش آن در تقویت روحیه من و تلطیف مصائبی که در بخش فرهنگی موسسه خیریه زینب کبری در مورد الام و مشگلات عدیده مراجعان دارم بسیار اثر گذار است - شاید اگر این حرفه را که در محیط زندگیم راه انداختم نداشتم مقاومت در برابر مواجهه با مشگلات مدد جویان برایم ناممکن می بود . به هر حال خداوند متعال را شکر گذارم که توانسته ام بعد از بازنشستگی این دو مهم را کنار هم پیش ببرم .


و اما آنچه شما باید در مورد نگهداری و احیانا پروش بنفشه افریقائی بدانید :
 رنگ‌های متنوع و زیبائی های خیره کننده این گل، آن را به یک گیاه محبوب و رایج برای نگهداری در منزل تبدیل کرده است. می‌توان آن را در پشت پنجره یا زیر نور فلورسنت نگهداری و پرورش داد.
بنفشه افریقائی نور متوسط تا زیاد را می‌پسندد چنانچه نور طبیعی کافی نیست باید از نور فلورسنت استفاده کرد. شرایط گرم بالاتر از 25 درجه و یا دمای زیر ۱۸ درجه سانتی‌گراد برای گیاه مناسب نیست. آبیاری باید با دقت انجام شود . ریختن آب روی برگ‌ها برای این گیاه مضر است . باید اجازه داد تا خاک در بین دو آبیاری کاملاً خشک شود. آبدهی از زیر گلدان روش مناسبتری برای این گیاه است . آب زیادی ریشه این گیاه را می پوساند و آب غیر سرد فاقد کلر زیاد برای گیاه مناسب می باشد .
● نکات پرورشی : گیاه را باید در بستر خاکی و در یک گلدان کم‌عمق کشت کرد و بنا بر میزان بزرگ شدن گل هر سال گلدان آن را تعویض کرد. در بهار و تابستان هر دو هفته یکبار باید گیاهان را با محلول غذائی بنفشه آفریقائی به میزان یک‌چهارم غلظت برای گلدهی بهتر و بیشتر تغذیه کرد . در هنگام تعویض گلدان‌ها، از کود پوسیده نیز استفاده کنید . گرد و خاک موجود در روی برگ‌ها را با یک پرس نرم پاک کنید.
برای تکثیر بنفشه افریقائی می توان از بهترین برگها میانی گلدان انتخاب و از انتهای ساقه با یک کاتر بریده و بلافاصله آنرا در یک ظرف آب شفاف و یا مستقیما در خاک مخصوص بنفشه قرار داد . ریشه دهی و بعد جوانه زدن بنا بر تغذیه مناسب و نور کافی حدود 15 روز طول می کشد .
این گیاه پاجوش هم خواهد داشت . با زیاد شدن پاجوش ها می توان هریک را به یک گلدان مجزای کوچکتر انتقال داد و از این راه هم می توان در ازدیاد آن اقدام کرد . تعویض گلدان در بهار و یا تابستان صورت گیرد .
شما مطمئنا از پرورش گلی که خود از روز اول زحمتش را کشیده اید بسیار لذت خواهید برد -- بعد از مدتی که تبحر پیدا کردید می توانید برای تمامی دوستانتان گل پرورشی خود را کادو ببرید و یا حتی حرفه ای پرورش در تعداد بشوید و در اقتصاد خانواده هم کمک حال باشد .


اطلاعات جامعتر در مورد بنفشه آفریقائی :